SERIÁL pre používateľov iKelp POS Mobile: Ako si vernostnými systémami udržať zákazníkov?

Vedeli ste, že podľa štatistík je 5- až 7-krát náročnejšie a drahšie získať si nového zákazníka než udržať si toho existujúceho?

Najsilnejšiu zbraň predstavujú v tomto prípade vernostné systémy. Ako ich však nastaviť, aby dobre fungovali, budovali databázu zákazníkov, znižovali náklady na reklamu a zároveň pomáhali udržiavať vracajúcich sa zákazníkov, a to dlhodobo? Odpoveď vám ponúka 4. diel nášho Seriálu pre používateľov iKelp POS Mobile.

Vernostné systémy, ktoré urobia všetko za vás

Bez ohľadu na to, či už softvér iKelp POS Mobile používate alebo ho používať ešte len budete, prínos inteligentných vernostných systémov vás dozaista očarí. Vopred vás uisťujeme, že v žiadnom prípade sa nemusíte báť náročných a zložitých funkcionalít. Áno, uvedomujeme si, že moderné technológie a ich inteligentné funkcie dokážu na prvý pohľad naháňať strach, no hádam nechcete večne ponúkať svojim hosťom zastarané kartičky. Rýchlo na ne zabudnite – v 21. storočí už existuje vernostný program!

Dôležité však stále zostáva, že vernostné systémy v rámci aplikácie iKelp POS Mobile sú nesmierne jednoduché a plne automatizované. Čo to pre vás, povedané polopatisticky, znamená? No predsa to, že si už viac nemusíte lámať hlavu s vypisovaním a pečiatkovaním nesympatických kartičiek, ktoré len zaberajú miesto v peňaženkách vašich zákazníkov, pričom nešetria ani životné prostredie. Jednoducho, žiadna starosť s evidenciou či zaťažovanie životného prostredia. Inteligentné vernostné systémy urobia všetko za vás. A verte, že toho vôbec nie je málo.

vernostná kartička

Čo dokážu vernostné systémy na čele s virtuálnou peňaženkou?

Virtuálna peňaženka je akýmsi headlinerom inteligentných vernostných systémov. V praxi funguje približne tak, že jej používateľ len zaklikne fajočku „Povoľujem virtuálnu peňaženku“ a nastaví si, za aké sumy bude možné dobíjať kredit, resp. aké bonusy budú prameniť z dobitia. Keďže aplikácia iKelp POS Mobile požaduje a očakáva minimum vstupných údajov, rovnako jednoduché je naštartovať aj bodový či klubový systém. V skratke si zhrňme, čo môžete zákazníkom ponúkať v rámci vernostných programov:

  • Virtuálna peňaženka. Online účet zákazníka s možnosťou pravidelného dobíjania kreditu. Za služby teda máte zaplatené vopred a tým si zabezpečíte, že sa k vám zákazník znova vráti. Najväčším lákadlom je odmena za dobitie, napríklad zľavový kupón v hodnote 2 eurá pri dobití kreditu sumou 50 eur. Za zmienku určite stojí aj fakt, že podľa štatistík zákazník platiaci kartou alebo vopred nabitým kreditom utratí za jeden nákup spravidla viac. To samo osebe prispieva k vyšším tržbám.
  • Bodový, resp. klubový systém. Hravá a napínavá forma, v rámci ktorej si môžete nastaviť, za čo získa váš zákazník body a koľko ich bude. Nazbierané body môže zákazník následne vymieňať za zľavy alebo za ne môže nakupovať zľavové vouchery.
  • Individuálne zľavové akcie. Určené na cielenie na konkrétneho zákazníka alebo konkrétnu situáciu. Pôsobia motivačne, aby sa zákazníci pri nákupe vždy identifikovali. Tým o nich získavate cenné dáta a môžete presne nastavovať rôzne akcie, ktoré dokážu pracovať plne automaticky. Príkladom takýchto akcií je Happy Hour, doručenie donášky zadarmo od určitej sumy, pizza 2 + 1 zadarmo, narodeninové či meninové zľavy atď.
  • Odmena za opakované nákupy. Obľúbená forma vernostného systému, ktorá automaticky vyhodnocuje výšku zľavy v závislosti od výšky útraty a automaticky zaraďuje zákazníka do bronzovej, striebornej a zlatej kategórie.

Aké sú výhody inteligentných vernostných systémov?

Inteligentné vernostné systémy predstavujú plne automatického pomocníka, ktorý urobí všetku potrebnú evidenciu za vás. Okrem toho odbúra z vášho podniku zastarané papierové a plastové kartičky, ktoré zbytočne zaťažujú peňaženky vašich zákazníkov aj samotnú prírodu. Jedného dňa tak či tak skončia v koši, čím vyprodukujete zbytočný odpad z neefektívnej služby. Navyše eliminujete aj prípadné náklady na výrobu kartičiek a kúpu skenerov. V konečnom dôsledku teda ešte aj ušetríte.

vernostny-system

Špeciálnu pozornosť si však zaslúži skutočnosť, že inteligentnými vernostnými systémami si môžete tvoriť vlastnú databázu zákazníkov, akceptujúc GDPR. Túto mimoriadne hodnotnú skutočnosť môžete využiť vo svoj prospech pri budúcom e-mailovom rozposielaní zliav a akcií, prípadne pri promovaní rôznych udalostí. V tomto prípade stojí za zmienku najmä fakt, že tým dokážete praktizovať takzvanú cielenú reklamu, ktorej akési promo v rádiu či lokálnych printových médiách nesiaha ani po členky.

A nezabúdajte ani na to, že inteligentné vernostné systémy efektívne prispejú k posilneniu vzťahu podnik – zákazník, pričom môžete získať nových zákazníkov a predovšetkým dlhodobo si udržať tých stálych

Nastavenie je jednoduché

Obávate sa zložitých procesov pri nastavovaní vernostného systému? Zbytočne. S modulom systému iKelp POS Mobile na správu a riadenie vernostného systému si ho nastavíte za pár sekúnd a bez dodatočných nákladov. A jednoducho sa dajú evidovať a spravovať aj zákaznícke účty. Do systému možno zákazníka zaregistrovať manuálne alebo sa doň môžu zákazníci prihlásiť sami online. Môžete ich na to vyzývať napríklad pri online objednávke jedla či používaní Inteligentného stola. Stále váhate? Kontaktujte nás so svojimi otázkami, radi vám všetko vysvetlíme.

Mohlo by vás zaujímať aj:
Seriál pre používateľov iKelp POS Mobile: Prečo používať Inteligentný stôl?
Seriál pre používateľov iKelp POS Mobile: Dajte zelenú zľavám, akciám a kupónom
Seriál pre používateľov iKelp POS Mobile: Ako ušetriť čas a zároveň zvýšiť tržby?

Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard