Rozhovor s Jakubom Vodárekom: Systém funguje najlepšie vo food trucku

Hovorí sa, že najlepšia práca je taká, ktorá vás skutočne baví. Svoje o tom vie aj Jakub Vodárek, ktorý je dnes majiteľom eventovej agentúry Vše pro akci a aj mexického bistra Tož Tacos. Vo veľmi príjemnom rozhovore sme spolu predebatovali prepojenie jeho projektov, úskalia obsluhy zákazníkov, ako aj prínosy systému iKelp POS Mobile pre jeho podnikanie.

Jakub Vodárek z agentúry Vše pro akci a bistra Tož Tacos

Pán Vodárek, prezraďte nám, ako vlastne súvisia dva naoko odlišné projekty, ktoré zastrešujete.

Eventovú agentúru máme už veľmi dlho, asi 15 rokov – teraz sa volá všeproakci.cz. Počas covidu sme sa začali viac zameriavať aj na gastro, pretože sa nedali robiť eventy. Ku gastru máme celkom blízko, tak sme si v čase covidu otvorili mexické bistro v Zlíne – Tož Tacos. Mexické preto, lebo veľa cestujem a bola to skôr taká zábava, aby som sa nenudil. A nejak z toho vznikol segment v našej agentúre, akoby catering, food trucky, beer trucky a tak ďalej. Teraz teda organizujeme food festivaly v Zlínskom kraji v pomerne veľkom formáte. Keďže je potrebné mať nejakú základňu, napríklad na tie food trucky, eventy, catering a podobne, tak aj kvôli tomu máme cez sezónu otvorené spomínané mexické bistro.

vseproakci
Zdroj: vseproakci.cz

Ako ďaleko siaha vaše pôsobenie v rámci eventovej agentúry Vše pro akci? Čomu všetkému sa venujete?

Najviac sa venujeme akciám gastronomického charakteru. Tu na Morave patríme k vôbec prvým konceptom tohto druhu, ktoré to tu rozbiehali približne pred 9 rokmi. Teraz budeme u nás robiť 9. ročník Burger Festivalu. Taktiež robievame gastrofestivaly v Uherskom Hradišti, v Otrokoviciach v rámci mestských slávností plus na rôznych festivaloch pomáhame so zaisťovaním gastrozón. Okrem toho, že máme vlastnú techniku, máme aj koncept gastrofestivalu, ktorý sa volá Cesta okolo sveta. V rámci neho sa snažíme cieliť na gastronómiu zo všetkých kútov zeme. Máme kontakty na Aziatov, Francúzov a tak ďalej. A aktuálne zabezpečujeme aj občerstvenie pre hokejových fanúšikov v Zlíne. Toto je teda naše hlavné pôsobenie.

Počas vašej účasti na rôznych akciách musíte stretávať mnoho zákazníkov, ktorí sa neustále menia, nejde o žiadnych stálych „štamgastov“. Ako vnímate ich správanie na veľkých eventoch?

Zákazníkov na eventoch vnímame pozitívne, pretože väčšinou idú vyslovene za daným produktom. Skvelým príkladom sú akcie Hyundai Family Day, kde býva zhruba 9-tisíc zamestnancov a ďalší návštevníci. Vôbec nepociťujeme, že správanie takýchto zákazníkov by malo byť nejakým spôsobom horšie. Samozrejme, sú aj také akcie, kde to z nejakých dôvodov nevyjde, napríklad je menej ľudí alebo zlé počasie. Ale s tým sa tak nejak počíta. No všeobecne je to hlavne o produktoch, ktoré ponúkate.


Zdroj: vseproakci.cz

Nie je náročné vyhovieť počas danej akcie veľkému množstvu nárazových zákazníkov? Ako v súvislosti s tým prispôsobujete ponuku vo food truckoch?

Tam je to o tom, že vo food truckoch musí byť jeden produkt, ktorý sa ponúka s minimálnymi zmenami. Na festivaloch nie sme schopní z jedného food trucku ponúknuť päť rôznych jedál. Základná surovina musí byť rovnaká. Máme napríklad food truck zameraný na hranolky a trhané mäso a rôzne kombinácie.

Koľko zákazníkov dokážete obslúžiť v priebehu jednej akcie, prípadne počas jednej hodiny?

Sme schopní vydať zhruba 800 až 1 000 jedál počas akcie, čo je za 8 až 10 hodín prevádzky úplne v pohode. Keď naozaj chceme a sme na to nachystaní, dokážeme vydať 150 až 200 jedál za jednu hodinu. Napríklad do Zlína chodí na hokej v priemere okolo 3-tisíc ľudí. Vtedy dokážeme počas 15-minútových prestávok vydať ešte viac. Ale všetko musí byť nachystané vo veľkom množstve, pričom to nemôže byť nič komplikované. V každom prípade, je to o technológiách.

Tož Tacos
Zdroj: Tož Tacos

Keď už spomínate technológie, ako hodnotíte fungovanie systému iKelp POS Mobile v rámci tak veľmi frekventovaných eventov?

Systém funguje najlepšie vo food trucku, kde to nie je pre obsluhu vôbec zložité. Vzhľadom na to, že v ponuke sú povedzme tri či štyri produkty, obsluha dokáže všetko rýchlo zrealizovať. Pozitívom systému je aj Kitchen Display a výdajný displej pre zákazníkov. Vo veľkovýdaji to všetko funguje, ako má, nekomplikovane, takže je to super. A páčia sa mi aj analýzy – človek si môže všetko odsledovať, aj keď aktuálne nie je priamo v centre diania. Do budúcna máme v pláne využívať funkcie iKelp POS Mobile aj v rámci zabezpečovania jedla na kúpalisku, kde sa napríklad výdajný displej kvôli dobrej informovanosti ľudí veľmi hodí.

Našli ste mu využitie aj v kamennej prevádzke Tož Tacos?

Systém iKelp POS Mobile používame aj v Tož Tacos. Pôvodne som mal v pláne, aby si zákazníci sami objednávali pri bare pomocou obrazoviek, ale v našom prípade sa ukázalo, že si jednoducho vyžadujú obsluhu pri stole. Aktuálne nám však v Tož Tacos pomáhajú funkcie Mobilného čašníka aj Kitchen Display System, pričom uvažujeme aj o Inteligentných stoloch. A funkcionality systému POS Mobile sme používali aj v rámci rozvozu, ktorý sme spustili ako skúšobný projekt. Aktuálne je síce pozastavený, ale budeme v ňom pokračovať v lete. V každom prípade, všetko fungovalo, ako má, na rozvoz je to vymyslené naozaj dobre.

Jedlo z Tož Tacos
Zdroj: Tož Tacos

Pánovi Vodárekovi veľmi pekne ďakujeme za rozhovor aj za všetky zaujímavé informácie, ktoré nám ochotne poskytol. Zároveň želáme jeho eventovej agentúre Vše pro akci a bistru Tož Tacos veľa spokojných zákazníkov.

Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard