Nastavenie času doručovania
V tomto návode vám bližšie predstavíme možnosti pre jednotlivé druhy dopravy v nastaveniach donášky v aplikácii iKelp POS Mobile. Vysvetlíme, čo jednotlivé nastavenia znamenajú, kedy a ako je vhodné ich nastaviť pre správne fungovanie prevádzky a hlavne, pre správnu interpretáciu možností časov doručovania pre zákazníkov.
V tomto návode nie sú popísané všetky nastavenia Donášky, ale len tie súvisiace s nastaveniami dopravy Osobný odber / Rozvoz z pohľadu času doručovania. Bližšie informácie o ostatných nastaveniach donášky získate v odkaze na konci tohto návodu.
Čo znamená nastavenie času doručovania?
- V závislosti od druhu dopravy nastavenie definuje, kedy si môže zákazník vyzdvihnúť svoju objednávku, alebo kedy je možné objednávku doručiť.
- Pozor, v nastaveniach donášky je možné definovať Otváracie hodiny, tu sa však jedná sa o čas v ktorom si zákazník vie objednávku vytvoriť - je spustené online objednávanie.
- Otváracie hodiny pre doručovanie odporúčame mať v rozmedzí Otváracích hodín samotnej donášky.
- Otváracie hodiny môžu byť v čase od 7:00 kedy si zákazník vie spraviť objednávku. To však neznamená, že o 40min. (v závislosti od nastavenia času doručenia pre danú zónu) mu aj jeho objednávku doručíte. Ak máte nastavené napr. otváracie pre hodiny pre doručovanie v čase od 10:00, zákazník bude pri objednávke informovaný, že jeho objednávka bude doručená 10:00. Na skorší termín objednávku nevie vytvoriť.
- Podmienkou toho, aby si zákazník vedel objednať skôr, je potrebné mať aktivované Povoliť pred objednanie.
- Práve časom podľa druhu doručovania je vhodné definovať, od kedy začínate doručovať. Ak je na rozvoze nastavené, že doručovanie je od 10:00 (tu už sa jedná o čas, kedy bude objednávka skutočne doručovaná, nie len kedy kuriér sadá do auta) a zákazník si spraví objednávku 8:20, systém ho informuje, že najskôr mu bude objednávka doručená 10:00.
Osobný odber
Pri druhu dopravy Osobný ober je možné definovať, kedy si zákazník už môže prísť svoju objednávku vyzdvihnúť. Ak teda ako bolo vyššie spomenuté, vie si spraviť objednávku napr. od 7:00 (podľa otváracích hodín donášky), najskorší termín, kedy si ju bude vedieť prevziať bude 10:00. Ako je nadefinovať čas pred otvorením, rovnako tak je možné definovať čas aj pred záverečnou, kedy môže byť objednávanie na osobné prevzatie len do 20:00 z dôvodu vyťaženosti obsluhy v reštaurácii, pričom objednávanie na rozvoz môže byť do 22:00.
Nastavenia týkajúce sa času doručovania nájdete v Nastaveniach aplikácie v časti Donáška kliknutím na tlačidlo Nastavenia.
- Povoliť pred objednanie - aby bolo možné si objednať tovar mimo nadefinovaného času samotného doručovania, ale v rámci otváracích hodín donášky, je potrebné mať toto nastavenie aktívne.
- Otváracie hodiny - čas v ktorom si zákazník vie svoju objednávku vyzdvihnúť.
- Možnosť zvoliť čas prevzatia - ak je aktívne, zákazník si vie vybrať čas, v ktorom si vyzdvihne objednávku. (Napr. si objednávku spraví ráno, ale príde si pre ňu až o šiestej večer.)
- Len v aktuálny deň - možnosť pred objednávok len na aktuálny deň.
- Počet hodín dopredu - koľko hodín do predu si vie pri objednávaní zákazník nadefinovať. (Napr. pri nastavení 4h. si vie zákazník pri objednávke o 11:00 vybrať čas prevzatia najneskôr 15:00.)
- Počet dní dopredu - koľko dní dopredu je možné spraviť predobjednávku. (Pre aktivovanie možnosti objednávania na zajtra je potrebné zadať 1 deň dopredu.)
- Čas prípravy - čas prípravy objednávky, teda čas, za aký si minimálne od objednania viete prevziať objednávku.
- Min. objednávka - minimálna hodnota objednávky ktorú vie zákazník na daný typ dopravy ukončiť.
Rozvoz
Nakoľko je možné v aplikácii nastaviť časy doručovania nezávisle podľa typu dopravy, je potrebné si správne nadefinovať aj tieto nastavenia. Je tu však jeden rozdiel oproti nastaveniam Osobného odberu a to, nastavenia časov pre jednotlivé Zóny (oblasti doručovania).
- Čas prípravy v príslušnej zóne - tento čas sa zobrazuje zákazníkovi pri objednávaní, aby vedel, aký minimálny čas bude trvať doručovanie jeho objednávky. Tento čas sa rovnako zohľadňuje aj pri predobjednávke zákazníka. (V prípade, že máte nastavené doručovanie na rozvoz od 10:00, a objednávku si bude vytvárať zákazník 9:40 zo zóny, kam doručovanie trvá 45min, dostane informáciu o tom, že jeho objednávka bude doručovaná 10:25. Teda už pri predobjednávke sa tento čas zohľadňuje.)
Objednávka z pohľadu zákazníka
Ako už bolo v úvode spomenuté, čas ktorý sa zákazníkovi zobrazuje je čas, kedy mu má byť objednávka doručená. Preto treba tento čas nadefinovať zodpovedne, aby skutočne odrážal možnosti doručovania kuriérov. V opačnom prípade to môže viesť k nespokojnosti zákazníka.
Súvisiace návody
by
Ing. Lukáš Krajčír