Bufet s výdajovým okienkom v iKelp POS Mobile - výdajný displej

V tomto návode vám predstavíme možnosti systému iKelp POS Mobile s použitím vyvolávacieho displeja, za akých okolností je vhodné tento systém použiť, aj to, aké sú jeho výhody. Výhodou tohto riešenia je, že môžete použiť akékoľvek zariadenie na ktorom si viete otvoriť internetový prehliadač. (Je jedno či je to PC s externým monitorom, alebo smart TV.) Pomocou android boxu viete použiť aj staršie TV. Princíp evidencie a fungovania bufetového systému vychádza z koncepcie evidencie donášky, preto je potrebné niektoré nastavenia vykonať priamo v nastaveniach Donášky. Rovnako tak nové objednávky sa evidujú ako objednávky Donášky, pre správne fungovanie a zobrazovanie.

Kedy je vhodné využívať vyvolávací systém v aplikácii iKelp POS Mobile

Priebeh vybavovania objednávok na zákazníckom displeji

  1. Objednávka priamo pri bare alebo objednávkovom okienku - zákazník si priamo objedná, objednávku rovno zaplatí a dostane doklad o úhrade objednávky, a lístok s poradovým číslom výdaja. Obsluha vybavuje ďalšieho zákazníka a ten, ktorý má objednávku uhradenú čaká na vybavenie jeho objednávky a priebeh sleduje na displeji, výdajnom TV alebo čaká na notifikáciu pomocou pageru. Bližšie informácie o postupe fungovania a vybavovania objednávok sa dočítate nižšie.
  2. Objednávka vytvorená pomocou QR kódu v blízkosti prevádzky - nie je potrebné čakať pri objednávkovom okienku. Zákazník si vytvorí objednávku na svojom mobile ktorú môže hneď uhradiť online a len si vyzdvihne vybavenú objednávku, alebo objednávku uhradí pri preberaní. Lístok s poradovým číslom výdaja má priamo na svojom mobile. Vybavovanie objednávky môže sledovať na svojom mobile ak má zapnuté notifikácie, na displeji alebo výdajnom TV. Viac informácií sa dozviete v návode Bufet s výdajovým okienkom v iKelp POS Mobile - online objednávky.
  3. Online objednávka cez web reštaurácie s osobným vyzdvihnutím - zákazník sleduje proces vybavovania objednávky na svojom mobile na ktorom má aj elektronický lístok s poradovým číslom výdaja. Na základe neho vie priamo na prevádzke alebo vo svojom mobile sledovať priebeh vybavovania objednávky. Viac sa dozviete v návode Bufetový systém s online objednávaním v iKelp POS Mobile.

Nastavenie 

Pre správne fungovanie výdajového displeja je potrebné:

1. Nastaviť tlač výdajného lístka - zákazník dostáva po vytvorení objednávky lístok s číslom, aby vedel sledovať stav svojej objednávky.

2. Nastaviť režim výdaja - znamená, ako sa bude objednávka správať v procese vybavovania.

    1. V menu aplikácie kliknite na možnosť Donáška.
    2. Kliknite na tlačidlo Nastavenia.
    3. Prejdite do sekcie Osobné prevzatie.
    4. V časti Režim výdaja pre správne fungovanie s výdajovým displejom vyberte možnosť Nezávisle, alebo hotové.
    5. Kliknite na tlačidlo Uložiť pre aplikovanie vykonaných zmien.

3. Aktivovanie zariadenia - Výdajový displej. (Pre aktivovanie je potrebné kontaktovať technickú podporu spoločnosti. Kontaktné informácie získate TU.)

4. Grafické rozhranie - nastavenie grafického rozhrania zobrazovania objednávok.

    1. V menu aplikácie kliknite na možnosť Zariadenia.
    2. V časti Výdajné displeje kliknutím na Viac zobrazíte detailné nastavenia grafického rozhrania displeja.
5. Zobrazovanie položiek na displeji - v závislosti od spôsobu fungovania, je možné definovať položky, ktoré majú notifikovať zákazníka o príprave jeho objednávky na výdajovom displeji, alebo ho notifikovať nemajú. Pre príklad si uvedieme dva scenáre s výdajom nápojov.
  1. Nápoje sú zákazníkovi pripravené pri objednávke - ak nápoje dostáva zákazník už pri objednávke, nie je potrebné ich vydanie a zobrazenie pripravenej objednávky na displeji. (A to aj v prípade, že sa tlačí papierová, alebo je aktivovaná elektronická bonovačka.) V tomto prípade je možné na vybranej bonovacej tlačiarni, kde sa tlačia položky, ktoré sú hneď pripravované a vydané nastaviť, že takto tlačené položky nie je potrebné ďalej potvrdzovať a schvaľovať ako vydané. 
    • Pre uvedené nastavenie je potrebné kontaktovať našu technickú podporu na podpora(at)ikelp.com
  2. Nápoje sú zákazníkovi vydané neskôr - tento scenár vychádza z toho, že je možné nápoje vydať čiastkovo, teda vznikne objednávka, a zákazník čaká na prípravu časti objednávky, ktorou môže byť napr. príprava nápojov. Objednávka sa zobrazí na displeji a obsluha potvrdí položky, ktoré boli vydané. Následne zákazník čaká opäť na zobrazenie objednávky na výdajnom displeji kým nie je vybavenie jeho objednávky kompletné.

Externý displej / Smart TV

Ako už bolo v úvode spomínané, ako výdajný displej je možné použiť externý displej k PC, prípadne smart TV.  

  • Externý monitor k PC
    • Otvorte si nové okno v prehliadači v režime inkognito.
    • Zadajte adresu webu, napr. test.ikelp.com.
    • Prihláste sa pod užívateľom zriadeným pri konfigurácii displeja.
    • Presuňte okno na externý monitor. (Kliknutím na F11 v prehliadači Chrome aktivujete režim zobrazenia na celú obrazovku.)
  • Smart TV
    • Otvorte si prehliadač.
    • Zadajte adresu webu, napr. test.ikelp.com.
    • Prihláste sa pod užívateľom zriadeným pri konfigurácii displeja.

Objednávka z pohľadu obsluhy

  1. Po prijatí, resp. zaevidovaní objednávky a jej odsúhlasení (ak si zákazník objednal online), sa na zákazníckom displeji zobrazí stav Pripravuje sa, s poradovým číslom výdajného lístka objednávky.
  2. Vyúčtovanie objednávky / príprava objednávky
    • Vyúčtovanie pri objednávaní - objednávka môže byť vyúčtovaná hneď, vtedy obsluha na objednávke vidí, že objednávka bola vyúčtovaná a po pripravení kliká na tlačidlo Hotové na výdaj. V tomto čase sa mení stav objednávky aj na výdajovom displeji. Po vyzdvihnutí objednávky zákazníkom klikne obsluha na možnosť Vydaná. Tým sa objednávka považuje za vybavenú a automaticky sa prestáva zobrazovať aj na displeji.
    • Vyúčtovanie pri prevzatí - ak sa objednávka platí až pri preberaní, obsluha po príprave objednávky kliká na Hotové na výdaj, na objednávke nevidí informáciu o úhrade objednávky. Na výdajovom displeji sa mení stav na Hotové na výdaj, a obsluha pre vybavenie objednávky kliká na tlačidlo Vyúčtovať.

Rýchla správa objednávok

Okrem priameho výberu objednávky zo zoznamu, je možné pre rýchlu správu objednávok využiť aj klávesnicu. Slúži pre zadanie čísla konkrétnej objednávky a jej vyvolanie, resp. zmenu stavu na výdajovom displeji. Tento spôsob spravovania objednávok je vhodný pri veľkom počte, kedy obsluha dostáva pripravenú objednávku z kuchyne s konkrétnym číslom a informáciou, či je objednávka kompletná.

Výdaj kompletnej objednávky - objednávka je vydaná naraz, stačí zadať číslo objednávky a vybrať príslušný stav vybavenia.

    • Hotovo - objednávka je pripravená, na displeji sa zobrazí informácia o tom, že objednávka je pripravená. Objednávka bude uhradená pri prevzatí.
    • Vyúčtovať - zobrazí sa zoznam platidiel pre vyúčtovanie objednávky.

Výdaj časti objednávky - tento prípad môže nastať vtedy, ak má zákazník väčšiu objednávku, kedy časť tvoria hotové jedlá, a časť tvoria jedlá na objednávku. Prípadne ako prvé sú pripravené nápoje a až v druhom kroku sú vydávané jedlá.

    • Kliknite na tlačidlo Hotovo. (Na výdajnom dispeji sa zobrazí informácia o tom, že objednávka je pripravená na prevzatie.)
    • Po vybavení objednávky, resp. prevzatí časti objednávky zákazníkom zadajte číslo objednávky a kliknite na tlačidlo Pripravuje sa. (Objednávka opäť prechádza do stavu Pripravuje sa na výdajnom displeji a zákazník ďalej čaká na jej vybavenie.)

V prípade rýchlej správy objednávok nemusí byť nutné vidieť aj položky z objednávky. Kliknutím na ikonu Zobrazenie detailu objednávky zobrazíte / skryjete informácie s položkami objednávky.

Klávesnicu je možné ovládať aj na dotikovom displeji, ale aj fyzickou klávesnicou. Zobrazenie klávesnice je možné kliknutím na ikonu Zobrazenie klávesnice na obrazovke na obrazovke, alebo začatím písania čísla objednávky a následným kliknutím na príslušný úkon. Následne sa klávesnica automaticky skryje.

Klávesy pre rýchlu správu objednávok

    • Home - Pripravuje sa
    • End - Hotovo
    • PgUp - Otvoriť
    • PgDn - Vyúčtovať

Objednávka z pohľadu zákazníka - objednávka cez Take Away

Po vytvorení novej objednávky zákazníkom sa obsluhe zobrazí informácia o novej objednávke. Po jej potvrdení zákazník vidí pri stave vybavovania objednávky aj poradové číslo objednávky, resp. číslo výdajového lístka ktoré sa automaticky zobrazí aj na výdajovom displeji.

Súvisiace návody
Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard